Dag for dag

Fredag: Vi tog bussen fran sydneys centralstation och akte hela kvallen och natten.
Lordag: Klockan atta pa morgonen hoppade vi av i en liten stad som heter Ballina, vacker men tyst som i graven. Har fick vi se vilda delfiner och bada bland stingrockor (de var minst en meter i diameter!). Stingrockor ar dodligt giftiga men dessa var for sma(!) for att giftet skulle kunna doda. Vi insag nar vi var i Ballina att vi akt forbi en del strander som vi hade velat stanna och surfa pa. Vi funderade pa att ta en annan buss tillbaka men det kandes segt att aka bakat och dessutom behova betala extra (vi har kopt en bussbiljett som gar fran sydney till cairns dar vi under sextio dagar har chansen att hoppa pa och av hur mycket och var vi vill). Hur som helst bestamde vi att det basta skulle vara nu att aka forbi alla strander som vi ville stanna pa och aka hela vagen upp till Brisbane, for att dar kopa en bil som vi kunde ta oss tillbaka smidigt och billigt med. 
Sondag: Vi solade och badade och akte bodyboard. Vi hade det skont, helt enkelt. 
Mandag: Vi tog bussen upp till Brisbane, en stad som jag verkligen tyckte om och trivdes i. Brisbane var grymt. Under eftermiddagen sokte vi pa internet efter begagnade bilar att kopa och tips och fakta om hur bilkop gar till, det visade sig vara mer komplicerat an vad vi trodde och skulle dessutom innebara en stor risk om nagonting skulle handa med bilen. Vi bestamde oss for att hyra istallet och hittade ett foretag dar det rackte att man fyllt arton for att fa hyra och kora - perfekt! Vi sov pa ett enormt skabbigt hostel.
Tisdag: Vi checkade ut tidigt och tog bussen till biluthyrningens kontor en bit utanfor Brisbanes innerstad. Allt var fullbokat! Vi forsokte med andra foretag men MAN MASTE HA FYLLT TJUGOETT. Blablabla. Vi betamde oss da for att fortsatta med bussen upp till Cairns, men sjalvklart var det fullbokat for dagen och man kunde dessutom inte komma hela vagen till Cairns pa grund av oversvamningar. Idetorka. Vips sa satt vi och vantade pa ett plan till andra sidan australien, till Perth. Fraga mig inte hur det gick till.. vi liksom bara catchade en taxi och akte till flygplatsen. Fragade om de hade nagra biljetter. I Perth var vi redan samma kvall, planet gick vid atta och vi var framme vid tolv (Perth-tid, nu ar vi bara atta timmar fore er dar hemma). Vi hade sjalvklart inte ordnat med nagot boende sa vi sov pa golvet pa flygplatsen.
Onsdag: Vi tog bussen tidigt imorse till Scarborough, som ligger vid kusten i Perth. Har har vi checkat in pa ett helt okej hostel. Jag ser fram emot en mjukare natt :)

Min internettid ar slut om fem minuter sa jag maste sluta har. Tyvarr. Nu fick ni bara en kort snabbresume men jag hoppas att ni nojer er tills vidare. VI HAR DET GRYMT


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha känner igen det där! Man har en plan men den kommer ändå aldrig att följas!



vet att ni har det grymt! Ge brorsan min en kram!!



puss/Emelie

2009-02-11 @ 15:40:01
Postat av: Anonym

Hej :)

allt bra? Jag har en liten blogg tävling jag hoppas du vill vara med i. om du är tjej dvs.

http://enlitentax.blogg.se/2009/february/vinn-clit-mitts-pink-fran-lustjakt.html

2009-02-11 @ 15:42:23
Postat av: Anonym

Hej på er!

Er resa är verkligen spännande. Hoppas det löser sig med bil. Ha´de. Kram från Elisabeth

2009-02-11 @ 16:20:37
Postat av: Mamma

hej gumman! ja, du kan inte sovit särskilt länge med tanke på att jag pratade med dig kl 02.00....:)) Man får lite perspektiv på hur stort Australien faktiskt är - två timmar med flyg = Göteborg - London, att flyga tvärs över Sverige tar 35 minuter....:)) Även det faktum att det är översvämningar i norr medans södra delarna i landet står i brand!

Hoppas västkusten är lika bra som östkusten ( vilket jag misstänker starkt att den är:))



Puss & Kram mamzor

2009-02-11 @ 16:32:13
Postat av: Pappa

Om man följer planen eller inte spelar väl mindre roll, huvudsaken är ju att man har det bra. Om man skall se Australien från nord till syd, och från öst till väst är ju en resa som tar mycket lång tid, om man vill hinna med att se något också. Nu har ni varit på både ost och västkusten, det är ju inte illa.

Kram från oss på Onsala.

2009-02-11 @ 19:24:39
Postat av: Mamma

Jag menar fyra timmar:))

2009-02-12 @ 15:25:07
Postat av: camilla

men jag vet att ni är på världens vackraste plats och de gör mig varm i hjärtat (¨v¨)

2009-02-14 @ 20:07:36
URL: http://metrobloggen.se/camillahall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0