a member of "Blue water high", I wish

Tålamod är en fiskares bästa vän, har jag både hört och erfarit. Tydligen så är det också en mycket god vän till surfaren, har jag själv fått upptäcka. Jag och richard har bestämt oss för att gå in för att verkligen lära oss, så nu "surfar" vi varje eller varannan dag. Det är grymt. Men det kräver tålamod, som sagt, i två avseenden. Tålamodet som alltid hör inlärningen av någonting främmande till och också det jag tidigare pratade om, VÄNTAN. Precis som fiskaren måste tåla att vänta på napp måste surfaren tåla att vänta på en duglig våg att fånga.   

Kommentarer
Postat av: siss

lyckliga, lyckliga du. hihi*

2009-01-21 @ 16:39:23
Postat av: mamma

Tålamod är en dygd men otåligheten en drivkraft - hmm...vad är då surfing?! Måste vara trist att ligga där och guppa i ett varmt, svallande hav med stekande sol.....tacka vet ja lite Göteborgskt snöglopp, iskalla vindar och konstant mörker- känns som om även jag skulle behöva en STOR portion tålamod:-/ Kram lilla gumman!

2009-01-21 @ 22:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0