min tjugoårsdag

Det kändes konstigt att inte dela den med siss, dagen i sig alltså. Födelsedagen delar vi ju alltid. No matter what. Och vad jag tänkte på det, hela dagen verkligen, hur himla konsigt det var att jag hann vara tjugo år i hela tio timmar innan hon blev det. Fast tänker man närmare på det så är det ingenting konstigt alls faktiskt, för nu är ju alltid nu oavsett var på jorden man befinner sig. Ögonblicken är inte tidsberoende i och med att tiden så som vi ser den i år, månader, veckor, dagar, timmar, minuter och sekunder är någonting som vi, människan, uppfunnit bara för att skapa någon sorts ordning i kaos. Och födelsen, ögonblicket då jag föddes kommer alltid att vara detsamma och det kommer aldrig att vara mer än en minut före ögonblicket då sofie föddes. I år stod solen bara litet annorlunda i förhållande till vad jag är van vid.

Min dag 
1. jobb 7-11
2. överraskad av richard och emelie med tårta, sång och ballonger
3. långpromenad med richard till coogee beach där richard bjöd på lunch och vi somnade i solen
4. hemlagad elisabeth-middag i lägenheten som richards föräldrar hyrt inne i stan   

1.
På väg till jobbet (känn in solen och tänk på att klocka bara är 6:30)
På väg till jobbet (titta solen! OBS klockan är bara 6:30)


Jag fick en nemofisk av carina (aus Deutschland) på jobbet

2.

Richard hade till och med bakat tårtbottnen själv



3.

Födelsedagspromenad 


Vägen dit var amazing


Enorm och otroligt snygg kyrkogård. Och intressant
4.
Öppna paket


SKÅL FÖR MIG!







Kommentarer
Postat av: siss

nu är mobilen friskare, men jag har inga pengar på den. JAG KAN SKYPA IMORGON, FRE, KL 11 MIN TID. tror jag. smsar om inte (en anledning att få tummen ur röven och fylla på) moho

2009-01-08 @ 09:19:36
Postat av: siss

och då ska piss berätta om sin (dagen i sig*) födelsedag!

2009-01-08 @ 09:21:09
Postat av: mamma

Hej stumpan! Du var saknad här också! Men alla hälsar och du har lite presenter som väntar här hemma:)) Du har också fått både julklapp o födelsedagspresent av Stephens mamma - gulligt va?! Tycker du ska skicka ett tackkort - du får adressen när vi skypar nästa gång. (nog med uppfostrings/mamma kommentarer:)) Är lite synd om mig idag - är hemma och är sjuk för första gången på en livstid tror jag...! Misstänker att en allt för hektiskt tillvaro de senaste månaderna tagit ut sin rätt - har inte ens hunnit klippa mig och börjar se ut som ett skatbo alternativt rugguggla - förfallet är nära....:(( Tycker att du borde komma hem nu och styra upp mig lite, eller hur?! Ok, får lägga det ansvaret på Steppo o Fialotta ( rätta personerna att axla det....:)) Idag kommer carina o stefan hem från Bali! har inte pratat med dem än men rapport kommer nog från Carina misstänker jag. Nej, nu ska jag slappa vidare - håller på med jens lapidus " snabba cash" - rekommenderas - speciellt om man önskar bli introducerad i Stockholms undre värld och livet som stekare. Puss min höna!

2009-01-08 @ 13:21:43
Postat av: mamma

Oopss!!! Glömde ju säga att du är ju söt som en sockerbit som vanligt och Richard lika hunkig som alltid!:))Puss på er!

2009-01-08 @ 13:25:05
Postat av: camilla

ni är ett sjukt snyggt par och nu får ni inte komma hem förän ni är vita igen :P haha shit SNYGGINGAR verkligen* hälsa richard!

2009-01-08 @ 18:12:29
URL: http://metrobloggen.se/camillahall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0